marți, 14 septembrie 2010

Toti oamenii sunt muritori

Stiu ca tocmai am inceput scoala,m-am intalnit cu colegii etc.,dar acest subiect nu merita sa fie postat pe blogul meu,pentru ca este plictisitor si vulgar si pentru ca nu sunt prea multe de zis.

Tocmai am terminat de citit Toti oamenii sunt muritori si este categoric una dintre cele mai frumoase si profunde carti pe care le-am citit pana acum si pe care le voi citi vreodata.M-a emotionat pana la lacrimi si este una dintre putinele carti care vorbesc despre nemurire ca un blestem,nu ca un dar binecuvantat.

Regine este o actrita tanara si ambitioasa din Paris,dornica sa cucereasca lumea teatrului si sa ramana pe veci in memoria oamenilor.Cand il intalneste pe Raimundo Fosca,un barbat chipes si misterios care pretinde ca a dormit 60 de ani,viata ei ia o turnura neasteptata.Fosca nu este nebun,desi tocmai iesise din ospiciu.Este nemuritor.Actrita isi paraseste prietenii si renunta la actorie de dragul lui,dar acesta o paraseste si,cand Regine il regaseste,Fosca ii spune povestea vietii lui ca sa o convinga sa se desparta.S-a nascut in 1279,a condus Carmona,apoi o tara si un imperiu.A fost om de stiinta,a facut revolutii pana cand,obosit de nemurirea lui,a dormit 60 de ani.

Simone de Beauvoir scrie despre putere,dragoste,istorie si nemurire,creand o meditatie profunda si paradoxala asupra vietii si a oamenilor muritori.Alaturi de Un veac de singuratate si La rascruce de vanturi,Toti oamenii sunt muritori este una dintre cartile care ar trebui citite de intreaga omenire.

Citatul preferat: Daca erai muritor,as fi trait in tine pana la sfarsitul lumii,caci moartea ta ar fi fost pentru mine sfarsitul lumii.Pe cand asa,am sa mor intr-o lume care nu se va sfarsi niciodata.

5 comentarii:

  1. mie nu.mi prea place "la rascruce de vanturi", pisi.

    RăspundețiȘtergere
  2. ai citit la rascruce de vanturi ca sa poti spune ca nu-ti prea place?;;)

    RăspundețiȘtergere
  3. doar persoanele putin crizate pot cita citatele altora, dat fiind faptul ca este imposibil sa stii exact ce vrea sa spuna acea persoana si mai ales dat fiind faptul ca nu toate culorile se potrivesc in aceleasi tablouri asa cum si orice strop de ploaie are o poveste, mereu diferita.
    chiar si la varsta asta frageda poti vedea anumite lucruri pe care altii nici macar nu le pot observa, incearca sa le transcrii prin cuvinte proprii si ai sa ajungi mult mai departe

    RăspundețiȘtergere
  4. am incercat s.o citesc, dar am lasat.o balta. e plictisitoare.

    pisi. de.abia astept sa ne intalnim azi, trebuie sa iti zic ceva si sa.mi dai un sfat.
    te iube :*

    RăspundețiȘtergere
  5. @claudel
    inteleg ce vrei sa spui in privinta citatelor si ai dreptate.nu am pretentia de a spune ca am inteles exact ce a vrut sa exprime simone de beauvoir,pentru ca este evident ca nu pot.am scris acel citat deoarece ceea ce am inteles eu din el mi-a placut foarte mult.

    RăspundețiȘtergere