joi, 19 mai 2011

Leapşa literară

Furată de la Crina

1) Ce autor apare cel mai des la tine în bibliotecă?
Agatha Christie :3

2) Din ce carte ai mai multe exemplare?
Aveam mai multe exemplare din ''Tom Sawyer'', ''Prinţ şi cerşetor'' şi ''Cuore, inimă de copil'' când eram în clasele primare, dar cu puţin noroc am scăpat de exemplarele în plus. Restul le păstrez pentru Sonia.

3) De ce personaj de ficţiune eşti sau ai fost amorezat în secret?
Heathcliff :x L-am iubit de la început şi încă îl iubesc. Pentru că este atât de torturat de iubirea lui pentru Catherine ( pe care, de altfel, n-am suportat-o ) şi pentru că deţine caracteristicile atât ale unui erou, cât şi ale unui anti-erou. Este atât de frumooooosssss!

’You teach me now how cruel you've been — cruel and false!! Why did you despise me? Why did you betray your own heart, Cathy? I have not one word of comfort. You deserve this. You have killed yourself. Yes, you may kiss me, and cry; and wring out my kisses and tears: they'll blight you — they'll damn you. You loved me — then what right had you to leave me? What right — answer me — for the poor fancy you felt for Linton? Because misery, and degradation, and death, and nothing God or Satan could inflict would have parted us, you, of your own will, did it. I have not broken your heart — you have broken it; and in breaking it, you have broken mine. So much the worse for me, that I am strong. Do I want to live? What kind of living will it be when you——oh, God! would you like to live with your soul in the grave?’’

4) Ce carte ai citit cel mai des?
Până acum n-am recitit nicio carte, deşi sunt câteva cărţi pe care le-aş citi din nou cu cea mai mare plăcere. Momentan, vreau să citesc, nu să recitesc.

5) Care era cartea ta preferată la 10 ani?
''Colţ Alb'' sau ''Singur pe lume''. Nu mai ştiu exact.

6) Care a fost cea mai proastă carte citită anul trecut?
Probabil ''Cel pe care ţi-l doreşti'' de Jill Mansell. A fost destul de superficială, fără un mesaj prea profund. Un roman de consum şi atât.

7) Care a fost cea mai bună carte citită anul trecut?
Hm. ''Un veac de singurătate'', ''Toţi oamenii sunt muritori'' sau ''Zece negri mititei''.

8) Cine crezi că ar trebui să câştige premiul Nobel pentru literatură?
Amos Oz :3

9) Ce carte ţi-ar plăcea să vezi ecranizată?
''Sufocare''.

10) Descrie visul cel mai straniu care să fi inclus un scriitor, o carte, sau un personaj literar?
Cred că l-am visat odată pe Caleb Trask ( o altă dragoste de-a mea ) din ''La răsărit de Eden''. Dar nu mai ştiu ce se întâmplase în vis.

11) Care e cartea cea mai puţin cultă pe care ai citit-o ?
Idem 6.

12) Care e cartea cea mai dificilă pe care ai citit-o?
M-am chinuit încercând să-l înţeleg pe Eliade şi mă bucur că am încercat. L-am înţeles în cele din urmă şi de atunci am o amintire frumoasă faţă de ''Huliganii''. Iar ''Departe de lumea dezlănţuită'' a fost prea plictisitoare, aşa că am citit doar 100 de pagini.

13) Preferi autorii francezi sau ruşi?
Încă n-am citit ruşi, deci nu mă pronunţ.

14) Shakespeare, Milton, sau Chaucer?
Am citit puţin din Shakespeare şi mi-a plăcut foarte mult. Însă vreau să citesc şi ''Paradisul pierdut'' şi ''Povestirile din Canterbury''.

15) Ce te deranjează cel mai mult în activitatea lecturii?
În general, formatul cărţilor. Urăsc cărţile acelea cu pagini înguste şi cu cotorul gros.

16) Care e romanul tău favorit?
Cred că ''Un veac de singurătate''.

17) Joci ceva?
WTF??? I don’t get it. :))

18) Povestiri scurte, schiţe?
Nu prea îmi plac povestirile scurte. Mi se par prea scurte. :d

19) Non-ficţiune?
Prefer ficţiunea.

20) Scriitorul favorit?
Steinbeck ♥

21) Ce scriitor crezi că este supraevaluat?
Stephenie Meyer. O adoram cândva, dar în ultimele luni mi-am schimbat părerea.

22) Ce carte ţi-ai lua pe o insulă pustie?
''Pânza de păianjen''.

23) Şi...acum ce citeşti?
''Eseu despre orbire''.

3 comentarii:

  1. Doamneee ai gasit eseu despre orbireeee? O.o tu stii de cand o caut ? Te rog eu muuuuuult muuuuult de tot, dulce ca o savarina, dupa ce o termini mi-o imprumuti si mie ? :3 :o3

    RăspundețiȘtergere
  2. @ everymorninginshadow
    Sigur că daaaaa! >:D<

    RăspundețiȘtergere