joi, 17 februarie 2011

Temeri


Am promis pe cuvânt de cercetaş că voi veni cu un articol genial, aşa că a trebuit să mă conformez şi să vorbesc despre un subiect delicat pentru mine, şi anume temerile.

Sunt bucuroasă să anunţ că nu am nicio fobie, adică o teamă iraţională şi intensă faţă de un anumit lucru. Totuşi, am temeri foarte mari, care nu pot fi numite fobii, dar care îmi dau fiori pe şira spinării, anume:

- Teama de a rămâne singură – scenariul acela în care toţi cei dragi sau toţi oamenii mor şi eu rămân singură şi speriată face parte din coşmarurile mele cele mai groaznice.

- Teama de moarte – mi-e groaznic de frică de aşa ceva. Numai să aud cuvântul ăsta până la 70 de ani şi o iau la fugă până în Honolulu (nu că acolo aş scăpa de The lady in black).

- Teama de gândaci – Nu. Suport. Gândacii. Când îi văd mi se face greaţă şi mă arunc pe cel mai apropiat scaun, de parcă ar fi Supergândaci şi ar reuşi să zboare până la mine din colţul opus al camerei.

- Teama de durere – Îmi este foarte frică de durere pentru că întotdeauna am tendinţa să cred că nu sunt îndeajuns de puternică pentru a-i face faţă.

- Teama de îmbătrânire – Nu îmi este frică de moarte pe cât îmi este de îmbătrânire. Atât de aspectul fizic, cât şi de psihicul meu. Când mă gândesc că o să ajung să uit lucruri importante, cum ar fi persoane care au murit deja şi pe care eu le consider încă în viaţă sau numele copiilor mei, mă îngrozesc. Dacă aş putea să elimin bătrâneţea ca un preludiu pentru moarte, aş face-o. Din păcate nu pot.

Cu această ocazie, am găsit în sfârşit numele unor fobii cunoscute:

Acluofobie - frica de întuneric
Acrofobie – frica de înălţime
Aracnofobie – frica de păianjeni
Coulrofobie – frica de clovni
Hemofobie – frica de sânge
Ofidiofobie – frica de şerpi
Zoofobie – frica de animale

Aşa că, voi aveţi temeri sau eu sunt singura nebună care se teme de insecte de pe aici?

10 comentarii:

  1. deci eu am acluofobie, hemofobie şi ofidiofobie. Cât de atre. Dar fobia cu păpuşile cum se numeşte??

    RăspundețiȘtergere
  2. mda....cred ca si eu am teama asta de a muri.....ciudat! :P

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu ma tem de oameni de zapada si albine. In rest de nimic. Sangele chiar imi place. Intunericul nu-i bai. Inlatimile ? M-am suit pe acoperisul blocului de 10 nivele cand aveam 4 ani(da stiu, eram tembel rau, dar a fost ideea unui prieten :))) fara sa stie parintii.

    RăspundețiȘtergere
  4. Deci cred ca avem toate temerile in comun :)) + ca eu mai am am aracnofobie si o falsa acrofobie. :))

    RăspundețiȘtergere
  5. eu am spectrofobie, acluofobie si coulrofobie :))
    :d .

    RăspundețiȘtergere
  6. @ Crina Cand am descoperit numele fobiilor, chiar m-am gandit la tine si mi-am adus aminte de teama ta de sange si de serpi, in special.

    @ Radu Chiar e ciudat, nu mai cunosc multa lume care se teme de moarte. De fapt, daca stau sa ma gandesc bine, nu mai cunosc pe nimeni :))

    @ everymorninshadow Oameni de zapada si albine? Cat de tare :)) Sa ai grija sa nu afle parintii ca acum 12 ani te-ai urcat pe acoperisul blocului :-$

    @ Curcanul turqoaz Wow. Sa stii ca si eu am uneori o usoara aracnofobie si acrofobie. Dar temerile astea sunt mai usor de invins decat frica mea de moarte. Sau de singuratate.

    RăspundețiȘtergere
  7. @ Antonnia. Si de tine mi-am adus aminte cand am scris articolul asta. :P Brusc am avut imaginea unui clovn gigantic care se afla in intuneric inconjurat de fantome. Dar mai bine nu iti spuneam acest scenariu de cosmar :''>

    RăspundețiȘtergere
  8. Ba au aflat :))) dar nu mi-au facut nimic pentru ca faptul e deja consumat :D. Da, de oameni de zapada am de mic cand eram de-o schiopa si a cazut un om de zapada dublu cat mine peste mine. Iar de albine, e ceva mai recent, cand fotografiam ceva au venit mai multe albine si m-au intepat, aveam doua ace in acelasi in degetul mare de la mana stanga.

    RăspundețiȘtergere
  9. @ everymorningshadow Eh, macar acum nu mai trebuie sa-ti faci griji ca o sa afle. Cat despre albine, stiu, si eu am fost intepata o data si a fost groaznic. Iar de oameni de zapada nu ma pot teme pentru ca mereu imi aduc aminte de filmul Jack Frost care ma facea sa plang de Craciun. :D

    RăspundețiȘtergere